joi, 29 noiembrie 2007

Cat de stricat esti?

Intr-una din zile am fost rugat sa prezint un moment recreativ, la o intalnire a asociatiei studentesti Amicus. Am tot stat si m-am gandit ce si cum sa fac. Trebuia sa fie ceva care sa antreneze toata sala, sa fie distractiv, si daca mai are si o parte practica, atunci e perfect. Dar ce sa fac?

Tot gandindu-ma ce sa fac, ma uitam la intamplare printre imaginile si prezentarile care le aveam pe calculator. Si dau peste una: Iluzii Optice. Imediat imi vine o idee. Sa prezint cauzele formarii iluziilor optice si cu exemple. Zis si facut, iar prezentarea si-a atins scopul.

Insa momentul culminant a fost o iluzie optica la care toti studentii au inceput sa rada in hohote, dar cand au vazut dezlegarea iluziei, nu prea a mai ras nimeni. Hai sa vedem tu cum te descurci. Priveste imaginea de mai jos. Ce vezi?

Probabil tu vezi un cuplu. Insa in mintea unui copil de 8 ani, care nu a mai avut acces la imagini cu tenta sexuala, va vedea in imagine 9 delfini. Aceasta este posibil, deoarece creierul sau nu are cu ce sa asocieze imaginea pe care o vede (nu poti spune ca vezi iepure daca tu nu ai mai vazut in viata ta un iepure). Daca tie iti ia mai mult de 5 secunde sa gasesti delfinii, inseamna ca in mintea ta, mai puternica este imaginea cuplului, si nu imaginea unui delfin.

Intrebarea se pune: Tu cat de „stricat” esti?

Si daca inca nu ai gasit delfinii, ti-am inconjurat unul in imaginea de mai jos, si ar trebui sa ii gasesti foarte usor pe restul.


Niciun comentariu: